مقالات

بهترین ضد آفتاب مخصوص کودکان

بهترین ضد آفتاب مخصوص کودکان

از آنجایی که کودکان دارای پوست بسیار حساسی هستند، آسیب های ناشی از اشعه ماورا بنفش نور خورشید برای سلامتی آن ها می‌ تواند تهدید کننده باشد. لذا مراقبت از پوست خردسالان و استفاده از کرم ضد آفتاب کودکان برای آنها بسیار حائز اهمیت است.

از چه سنی باید از کرم ضد آفتاب برای کودکان استفاده شود؟

حال ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید جهت مراقبت از پوست نوزادان زیر شش ماه چه کارهایی باید انجام داد؟ تا جایی که ممکن است باید نوزادان در معرض نور خورشید قرار نگیرند. چنانچه قصد دارید که بیرون از منزل بروید یا اینکه پیاده‌ روی کنید باید مراقب باشید که در ساعاتی مانند 10 صبح تا 4 ظهر، اشعه UV قوی است و در این ساعات نباید کودکان در معرض نور خورشید قرار بگیرند. همچنین می‌ توان از لباس‌ های سبک، آستین دار و کلاه های لبه دار برای آنها استفاده کرد به طوری که گردن، گوش و بازوهای آنها پوشانده شود. 

اگر کودکان در معرض نور خورشید قرار نگیرد باز هم باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟ 

اگر هوا ابری هم باشد، باز هم اشعه فرابنفش وجود دارد و استفاده از کرم ضد آفتاب نباید فراموش شود. مه و غبار نیز نمی توانند این اشعه ها را مهار کنند، حتی برف نیز گفته می شود که تا ۸۵ درصد این اشعه را منعکس می کنند و برای پوست آسیب زا هستند. 

ضد آفتابی که کودکان مصرف می کنند باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 

والدین در انتخاب ضد آفتاب کودکان خود باید به این نکته توجه داشته باشند که Spf آن ضد آفتاب 30 و یا بیشتر باشد، همچنین بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای کودکان و نوجوانان حتی بزرگسالان آنهایی هستند که ضد آب و ضد تعریق باشند. لازم به ذکر است که بر روی کرم ضد آفتاب باید عبارت طیف گسترده درج شود، یعنی از پوست در برابر اشعه UVA و UVB محافظت کند. از ترکیبات مهم ضد آفتاب ها می‌ توان به اکسید زینک و یا دی اکسید تیتانیوم اشاره کرد که در پوست های حساس باعث می شوند کمتر تحریک گردند. 

SPF به چه معناست؟

‏spf که به فاکتور حفاظتی در برابر نور خورشید اطلاق می گردد، میزان اثربخشی ضد آفتاب را در برابر ممانعت از آفتاب سوختگی نشان می دهد. جهت آنکه بدانیم کرم های ضد آفتاب از پوست فرزندانمان در برابر آسیب های نور خورشید مانند آفتاب سوختگی تا چند ساعت می توانند مراقبت کنند لازم است که عدد مربوط به spf را ضرب در مدت زمانی کنید که به طول می انجامد تا کودکان دچار قرمزی پوست شوند. هر چقدر میزان spf بالاتر باشد آن کرم نیز محافظت بیشتری ایجاد می نماید. کرمی که دارای spf ۳۰ باشد قابلیت این را دارد که تا ۹۷ درصد و spf ۵۰ تا ۹۸ درصد از بدن در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت کنند. 

ضد آفتاب کودکان و بزرگسالان چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت چندانی بین کرم ضد آفتاب برای کودکان و بزرگسالان ذکر نشده است اما آن چیزی که بسیار مهم است این است که دارای spf بالایی باشند همچنین قابلیت مراقبت آنها در برابر اشعه های uv نیز بالا باشد. 

اگر کودکان دچار آفتاب سوختگی شدند چه کاری باید انجام دهیم؟

چنانچه خردسالان دچار تاول، بی حالی، درد و تب بالا یعنی بیشتر از ۳۸ درجه شدند باید به پزشک متخصص اطفال مراجعه شود و در کنار آن استفاده از کمپرس مرطوب، حمام کردن با آب سرد در کاهش درد و التهاب موثر هستند.

کرم ضد آفتاب مناسب برای نوجوانان

اسپری ضد آفتاب کودکان SPF 50 بیبی فرست

این اسپری که دارای ترکیبات پری بیوتیک است سد دفاعی پوست را در برابر عوامل بیماری زا استحکام می بخشد. برای پوست صورت همچنین بدن کودکان و افرادی که پوستشان حساس است بسیار مناسب بوده و فرمولاسیون آن سبک و ایمن است. از دیگر ویژگی های آن می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد آب بودن آن اشاره کرد. 

بهترین ضد آفتاب مخصوص کودکان 2

اسپری ضد آفتاب کودک هیدرودرم مدل SPF30 حجم 100 میلی لیتر

این ضد آفتاب فاقد جاذب های شیمیایی است در برابر تعریق و شستشو مقاوم بوده و در ترکیبات آن پارابن و اسانس بکار نرفته است که باعث میشود جهت استفاده پوست های حساس بسیار کاربردی باشد. ضد آفتاب کودک هیدرودرم چسبندگی ایجاد نمی کند و سبب سوزش چشم نیز نمی گردد. 

بهترین ضد آفتاب مخصوص کودکان 4

کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان

کرم ضد آفتاب کودکان هیدرودرم مدل Children SPF30 حجم 50 میلی لیتر

با ترکیبات موثری که دارد میزان حساسیت زایی آن بسیار پایین بوده و همچنین سبب تقویت سیستم ایمنی می گردد. ضد آفتاب کودکان هیدرودرم فاقد الکل و پارابن است همچنین در برابر تعریق و آب نیز مقاومت بالایی دارد. 

بهترین ضد آفتاب مخصوص کودکان 6

کرم ضد آفتاب کودک سی گل حجم 50 میلی لیتر

این کرم دارای قدرت محافظتی بالایی بوده و ویتامین های مختلفی در ترکیبات آن وجود دارد.

بهترین ضد آفتاب مخصوص کودکان 8

لوسیون ضد آفتاب کودکان و پوست های حساس آردن SPF30 حجم 75 گرم

کرم مذکور محافظت دوگانه سلولی و سطحی پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه های مضر آفتاب ایجاد می کند. همچنین در ترمیم قسمت های آسیب دیده که از اشعه های مضر آفتاب نشات می گیرند کمک کننده است. 

بهترین ضد آفتاب مخصوص کودکان 10

ممکن است که بعضی از نوجوانان دارای پوست حساسی باشند لذا می توانند از کرم های ضدآفتابی که مخصوص کودکان بوده و مناسب پوست های حساس است استفاده کنند. لازم به ذکر است که قیمت کرم ضد آفتاب کودکان و نوجوانان با توجه به کیفیت آنها متفاوت می باشد. 

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان

نیم ساعت قبل از اینکه کودکان از منزل خارج شوند باید تمامی قسمت های بدن آنها که قرار است در معرض نور خورشید قرار بگیرد مانند گوش، صورت، دست و غیره را با کرم ضد آفتاب مناسب بپوشانید. دست کم هر دو ساعت یکبار کرم تجدید شود. از آنجایی که کودکان دارای پوست های حساسی هستند لذا گفته می شود که ضد آفتاب های مصرفی آنها نباید دارای اسانس باشد تا پوستشان دچار التهاب و قرمزی نگردد.

همچنین وجود اسانس ممکن است سبب بروز خارش پوست گردد. لازم به ذکر است که با شروع شدن فصل گرما معمولاً کودکان به دنبال رفتن به استخر و شنا کردن هستند و احتمال اینکه در فصل گرما آفتاب سوخته شوند نسبت به سایر فصل ها خیلی بیشتر است. در نتیجه باید ضد آفتابی مصرفی دارای مقاومت بالایی در برابر آب باشد. 

نکات پایانی 

  • باید در روزهای آفتابی، در جاهایی که سایه هست قرار گرفت. 
  • استفاده از عینک می تواند آسیب های ناشی از اشعه خورشید را که ممکن است برای چشم تهدید کننده باشد به حداقل برساند. 
  • در فصل بهار و تابستان اثر و شدت اشعه های خورشید بیشتر است. 
  • در ارتفاعات بالا اشعه های خورشید قوی تر هستند. 
  • در بعضی از مناطق مانند جاهایی که نزدیک خط استوا هستند افراد بیشتر در معرض اشعه فرابنفش قرار دارند. 
  • در صورت بروز هرگونه حساسیت بعد از استفاده از کرم های ضد آفتاب توصیه می شود که مصرف قطع شده و در صورت شدت علائم، به پزشک مراجعه شود. 
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها