مقالات

بهترین روتین پوست حساس

بهترین روتین پوست حساس 1

روتین مراقبت از پوست حساس

پوست ما اولین راه دفاعی از بدن در برابر حمله عوامل بیماری زا محسوب شده و از این جهت اهمیت فوق العاده ای برای ما دارد. از طرفی داشتن پوستی سالم زیبایی فرد را دو چندان نموده و نشانگر سلامت بدن می باشد. اما برای داشتن پوستی سالم باید چه کار کرد؟ 

داشتن یک روتین مراقبتی کمک می کند تا تمامی آلودگی ها و مواد زائد از روی پوست حذف شده و سلول های پوستی به خوبی نفس بکشند! البته این روتین پوستی برای همه انواع پوست یکسان نیست. چرا که برخی محصولات مراقبتی بر روی برخی انواع پوست به خوبی عمل کرده و در عوض مشکلات برخی دیگر از انواع پوست را تشدید می کند. در این مقاله قرار است به آموزش روتین پوست حساس و معرفی تعدادی از محصولات مناسب این نوع روتین بپردازیم. البته پیش از آن درباره ویژگی های پوست حساس و نحوه شناسایی آن بحث خواهیم نمود. پس برای آشنایی با روتین روزانه پوست حساس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید!

دسترسی سریع به مطالب محتوا پنهان

پوست حساس چه ویژگی هایی دارد ؟

پیش از خرید هر نوع محصول مراقبتی باید بتوان نوع پوست را به خوبی تشخیص داد. اصطلاح پوست حساس برای پوستی به کار می رود که خشک شدن آن به راحتی صورت می گیرد همچنین دچار جوش و لک می شود، حتی ممکن است فرد با استفاده از بعضی محصولات لوازم آرایشی بهداشتی دچار عارضه های پوستی مانند خارش و سوزش گردد. پوست حساس به راحتی در برابر شرایط خاص محیطی و همچنین عوامل خارجی واکنش نشان می دهد. چنانچه در معرض سرما قرار بگیرد و یا با آب تماس داشته باشد احتمال قرمزی وجود دارد، همچنین بعد از مصرف بعضی از کرم ها و مرطوب کننده ها پوست دچار حالت کشیدگی و سوزش می شود. برای اینکه افراد با پوست های حساس کمتر دچار عارضه ناشی از مصرف لوازم آرایشی بهداشتی گردند باید در انتخاب محصولات مورد استفاده دقت نمایند. شناخت انواع پوست جهت انتخاب محصولات آرایشی بهداشتی بسیار مهم است در زیر به بررسی هر کدام از آنها می پردازیم:

بهترین روتین پوست حساس 16

پوست های حساس که مستعد آکنه هستند

پوست حساس جوش دار بعد از تماس و استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی دچار آکنه و جوش می گردد به طور معمول این اتفاق در افراد دارای پوست چرب رخ می دهد اما امکان دارد که فرد دارای پوست خشک باشد ولی با این حال دچار جوش نیز گردد لذا باید از موادی استفاده کنند که مناسب پوست چرب و فاقد چربی هستند. 

پوست هایی که مستعد قرمزی هستند

در این حالت ممکن است که شخص با قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا تغییر دما در فصل زمستان همچنین استرس، هیجان و مصرف مواد غذایی با طعم تند که بیشتر در افراد ۳۰ سال به بالا روی می دهد دچار قرمزی پوست شود. این افراد علاوه بر اینکه باید از عوامل تشدید کننده قرمزی‌ پوست پرهیز کنند، می توانند از محصولات ضد التهاب نیز استفاده نمایند. 

پوست هایی که حساس به همراه احساس سوزش می باشند

اشخاصی که دارای این نوع پوست هستند، امکان دارد در مواجهه با باد، گرما و سرما همچنین مصرف برخی از کرم ها دچار سوزش شوند و باید در نظر داشته باشند که از محصولاتی که حاوی اسید لاکتیک است، استفاده نکنند. 

پوست هایی که حساس هستند و مستعد به آلرژی و اگزما نیز می باشند

این گروه با مصرف بعضی از کرم های آرایشی بهداشتی دچار اگزما یا سوزش می گردند لذا باید از محصولاتی استفاده کنند که فاقد عطر و اسانس بوده و حساسیت زا نباشند.

علائم حساس بودن پوست صورت

تشخیص این که پوست حساس است یا خیر گاهاً کار ساده ای نیست و باید فرد توسط پزشک معاینه شود. ذکر این نکته مهم است که در بعضی مواقع فرد دارای پوست حساس نیست اما از مواد آرایشی بهداشتی که مخصوص پوست وی نیست استفاده می کند؛ به عنوان مثال افرادی که دارای پوست چربند باید از ضد آفتابی که برای پوست چرب بوده و فاقد چربی است استفاده کنند در غیر این صورت پوست آن ها واکنش نشان می دهد.

چنانچه فردی در اکثر مواقع دچار لک های قرمز و جوش می شود، نسبت به مواد آرایشی بهداشتی حساسیت دارد یا اینکه دچار چین و چروک زودرس شود و حتی پس از شستن صورت احساس سفتی به پوست وی دست دهد، دچار خارش های پوستی و حالت پوسته پوسته شده در سطح پوست باشد و به راحتی برنزه می شود احتمال دارد که دارای پوست حساس باشد. 

بهترین روتین پوست حساس 18

پوست حساس آکنه ای

آکنه معمولا طیف وسیعی از عیوب پوست را در بر می گیرد نظیر: جوش، کومدون های سر سیاه و کومدون های سر سفید در نتیجه اصطلاح آکنه برای نوع خاصی از  پوست به کار نمی رود البته لازم به ذکر است که در اکثر مواقع با چربی پوست رابطه مستقیمی دارد. اگر غدد سباسه بیش از اندازه سبوم ترشح کند پوست چرب می شود. اصطلاح سبوم برای چربی طبیعی پوست به کار می رود که سبب نرمی و لطیف شدن پوست همچنین نقش محافظتی از پوست را دارد اگر میزان سبوم پوست بالا باشد منافذ مسدود می‌ شوند و در نتیجه سبب بروز آکنه می گردد. نمی‌ توان گفت که آکنه در نتیجه چربی پوست است زیرا پوست های خشک در بعضی از مواقع نیز دچار آکنه می گردند مثلاً کومدون های سر سیاه اغلب اوقات در پوست های خشک بروز می کنند می‌ توان گفت هر موردی که سبب انسداد منافذ پوست شود باعث بروز آکنه می شود با این حال اصلی‌ ترین عامل انسداد منافذ سبوم هستند. 

 نکات کلیدی در روتین مراقبت از پوست حساس

از آنجایی که پوست های حساس در مقایسه با سایر پوست ها بیشتر دچار آکنه یا جوش می شوند لذا نیاز به مراقبت بیشتری دارند، با رعایت کردن نکات زیر می توان به سلامت پوست های حساس کمک کرد:

  • از لمس کردن پوست اجتناب کنید: پوست حساس بیشتر در معرض آسیب است و نباید دست آلوده را به صورت مالید زیرا امکان انتقال آلودگی به پوست صورت وجود دارد که در نتیجه آن آکنه و جوش بروز می کند. قبل از لمس کردن پوست ابتدا دست های خود را بشویید. 
  • عدم استفاده از مواد آرایشی بهداشتی عطری: مواد آرایشی بهداشتی که حاوی مواد شیمیایی و عطری هستند قابلیت آسیب به پوست را دارند مانند جوش خارش و قرمزی لذا باید از این مواد استفاده نشود. 
  • پاک کردن بیش از حد پوست ممنوع: رطوبت طبیعی پوست در نتیجه پاک کردن بیش از حد آن از بین می رود که در نتیجه آن پوست خشک می شود. شستن پوست یک بار قبل از خواب و بعد از بیدار شدن کفایت می کند. 
  • امتحان کردن لوازم آرایشی بهداشتی قبل از استفاده: چنانچه قصد خرید هر یک از محصولات آرایشی بهداشتی را دارید ابتدا قبل از خرید می توانید مقداری از آن را بر روی پوست خود امتحان کنید، اگر چنانچه پوست دچار علایم حساسیت زا مانند خارش و یا قرمزی شد نشان دهنده آن است که پوست شما نسبت به آن ها حساس است. 
  • استفاده نمودن از ضد آفتاب: به دلیل این که پوست های حساس در مقایسه با سایر پوست ها بیشتر دچار آسیب می شوند لذا استفاده کردن ضد آفتاب با spf 40 و بالاتر در تمام طول سال توصیه می شود.

خصوصیات کرم ضد آفتاب برای پوست حساس

همانگونه که ذکر شد پوست های حساس نسبت به کوچکترین عوامل محیطی و خارجی عکس العمل نشان می دهند. خورشید می‌ تواند به راحتی پوست را تحت تاثیر قرار دهد و باعث قرمزی و بروز علائم آلرژیک گردد. بدین ترتیب باید spf کرم مورد نظر برای پوست حساس نسبت به سایر پوست ها بیشتر باشد. همچنین مواد تشکیل دهنده فرآورده های آرایشی بهداشتی بسیار مهم است و بعضی از آن ها به سرعت قادرند روی پوست حساس تاثیر گذار باشند، به عنوان مثال مواد معطر و الکل قادرند سبب قرمزی، سوزش و خارش پوست گردند، علاوه بر الکل و مواد معطر ماده لانولین و پارابن نیز به شدت برای پوست مضر هستند، ولی در عوض آن موادی مانند اکسید روی و اکسید تیتانیوم که با نام دوزینک نیز شناخته می شود برای پوست های حساس بسیار مناسب هستند هیچ گونه عوارض پوستی و آلرژیک را به دنبال ندارند و با ایجاد یک لایه بر روی پوست مانع نفوذ نور خورشید در پوست می گردند. 

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست حساس

کرم ضد آفتاب آردن مدل Light Beige مناسب پوست های حساس

این کرم ضد آفتاب با spf ۶۰ و ترکیبات بدون عصاره برای پوست های حساس مناسب است.

کرم ضد آفتاب آردن مدل Light Beige مناسب پوست های حساس مقدار 50 گرم

کرم ضد آفتاب آردن مدل Light Beige مناسب پوست های حساس مقدار 50 گرم

  • مناسب برای: پوست های حساس
  • میزان SPF: 60
  • نوع محفظه نگه دارنده: تیوپی
  • عصاره: ندارد
موجود نیست !
بررسی محصول

کرم ضد آفتاب سینره SPF30 حجم 50 میلی لیتر

ضد آفتاب مربوط مذکور برای پوست های حساس، شکننده و همچنین پوست کودکان مناسب بوده و spf آن ۳۰ است و همچنین در ترکیبات آن مواد حساسیت زا و چرب به کار نرفته است.

کرم ضد آفتاب سینره SPF30 حجم 50 میلی لیتر 4

کرم ضد آفتاب سینره SPF30 حجم 50 میلی لیتر

  • مناسب برای:پوست های حساس
  • میزان SPF:30
  • نوع محفظه نگه دارنده:تیوپی
  • عصاره:ندارد
موجود نیست !
بررسی محصول

نکات مربوط به آبرسان های مخصوص پوست حساس

 افرادی که دارای پوست حساس هستند سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف تر است و مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس بیشتر برای آنها نسبت به سایر پوست ها رخ می‌ دهد. آبرسان هایی که فاقد رایحه و هایپو آلرژیک هستند انتخاب بهتری برای این افراد است. چنانچه آبرسانی دارای ترکیبات زیر باشد می توان به عنوان بهترین آبرسان پوست حساس از آن بهره برد که مانع از دست رفتن رطوبت پوست می شوند همچنین خاصیت محافظت کنندگی در برابر عواملی که ممکن است برای پوست تهدید کننده باشد را دارند:

  • چربی های معدنی
  • شی باتر
  • پترولاتوم
  • سیلیکون
  • اوره
  • اسید لاکتیک
  • گلیسیرین
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین

بهترین روتین پوست حساس 20

از طرفی گیاه آلوورا خاصیت آبرسانی همچنین مراقبت از پوست را دارد، در درمان خشکی و دی هیدراته شدن پوست نیز موثر است از پوسته پوسته شدن پوست ممانعت می کند. جهت خرید آبرسان با کیفیت دقت کنید که موارد زیر در ترکیبات آن وجود نداشته باشد:

  • رنگ دهنده ها و عطرها
  • بعضی از موادی که در آبرسان های بدن وجود دارند نباید در ترکیبات آبرسان های صورت موجود باشند، زیرا حضور آن ها ضرورتی نداشته و حتی برای صورت آسیب زا نیز هستند مانند کره شیا، چربی های معدنی و لانولین
  • پوست های حساس نباید از آبرسان هایی دارای مقادیر بالایی اسید آلفا هیدروکسی، اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک و اسید رتینوییک هستند استفاده کنند، زیرا به عمق پوست نفوذ کرده و پوست را دچار آسیب می کنند. همچنین از مصرف آبرسان های دارای الکل باید پرهیز کنند. 
  • وجود مقادیر بیش از اندازه مواد استروئیدی در مواد آرایشی بهداشتی سبب نازک شدن پوست می شوند. 
  • اسید لاکتیک در لوازم آرایشی و بهداشتی برای پوست های خشک به کار می رود لذا افراد دارای پوست حساس نباید از فرآورده های حاوی آن استفاده نمایند. 

محصولات آبرسان پوست حساس

ژل آبرسان کامان حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین C مناسب پوست خشک و خیلی حساس

در ترکیبات این ژل آلوورا، ویتامین E و ویتامین C به کار رفته است. نرم کننده و مرطوب کننده دست بوده و از پیری زودرس ممانعت می کند.

ژل آبرسان کامان حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین C مناسب پوست خشک و خیلی حساس

ژل آبرسان کامان حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین C مناسب پوست خشک و خیلی حساس

  • حجم 400 میل
  • حاوی آلوئه ورا، ویتامین E، ویتامین C
  • آبرسان، ترمیم کننده، مرطوب کننده
  • رطوبت رسانی و کنترل کننده چربی پوست
  • مناسب پوست خشک و خیلی حساس
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • شاداب کننده و جوان ساز
موجود نیست !
بررسی محصول

کرم آبرسان کامان سری واتربمب مدل SENSITIVE

این کرم برای پوست های حساس و معمولی مناسب بوده در ترکیبات آن عسل و ویتامین E به کار رفته است.

کرم آبرسان کامان سری واتربمب مدل SENSITIVE

کرم آبرسان کامان سری واتربمب مدل SENSITIVE

  • مناسب برای: پوست حساس، انواع پوست
  • SPF: ندارد
  • صادر کننده مجوز: سازمان غذا و دارو
  • حجم: 200 میلی لیتر
موجود نیست !
بررسی محصول

کرم آبرسان وچه مناسب پوست خشک و معمولی حجم 60 میلی لیتر

کرم نامبرده به عنوان آبرسان پوست حساس و دهیدراته، با جلوگیری از کاهش رطوبت پوست و آبرسانی عمیق برای مصرف افرادی که دارای پوست های حساس و خشک هستند مناسب است. در ترکیبات آن سیلیکون و پارابن به کار نرفته و به عنوان مرطوب کننده شناخته می شود.

کرم آبرسان وچه مناسب پوست خشک و معمولی حجم 60 میلی لیتر

کرم آبرسان وچه مناسب پوست خشک و معمولی حجم 60 میلی لیتر

  • مناسب برای: پوست حساس، پوست خشک
  • صادر کننده مجوز: سازمان غذا و دارو
  • کاهش التهاب و بازسازی پوست خشک و آسیب دیده
  • جلوگیری از کاهش رطوبت مورد نیاز پوست
  • کمک به بازسازی و محافظت از پوست
  • فاقد سیلیکون و پارابن
  • آبرسان عمیق پوست
  • مرطوب کننده قوی
موجود نیست !
بررسی محصول

در کنار آب رسان ها استفاده از مرطوب کننده های مناسب پوست می تواند جهت حفظ رطوبت پوست کمک کننده باشد. بهترین مرطوب کننده پوست حساس باید دارای شاخص های مهم جهت حفظ سلامت پوست باشد ترکیبات آن علاوه بر حفظ رطوبت و لطافت پوست از پیری زودرس ممانعت کند، همچنین سبب ترمیم نمودن پوست های آسیب دیده گردد. 

کرم مرطوب کننده دکتر ژیلا مناسب پوست های خشک و حساس

این کرم ضد چروک، جذب آن بالا و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که مانع پیری زودرس می شود، دارای ترکیبات گیاهی التیام بخش و آلانتوئین است. 

کرم مرطوب کننده دکتر ژیلا مناسب پوست های خشک و حساس

کرم مرطوب کننده دکتر ژیلا مناسب پوست های خشک و حساس

  • حاوی آلانتوئین، بهترین ترکیب گیاهی التیام بخش با خاصیت نرم کنندگی و ترمیم کنندگی فوق العاده
  • ضد التهاب، نرم کننده، ضد چروک، جذب سریع و ماندگاری بالا
  • با خاصیت آنتی اکسیدان و پیشگیری از چین و چروک
  • نرم کننده، التیام بخش، ضد التهاب و ترمیم کننده
  • مناسب پوست های حساس و آسیب دیده
  • مناسب برای پوست های نرمال تا خشک
  • مغذی و بازسازی کننده پوست
  • حجم: 50 گرم
موجود نیست !
بررسی محصول

کرم مرطوب کننده قوی هیدرازوم فیس دوکس مخصوص صورت و دست مناسب پوست های خشک و حساس

کرم مذکور با اثر ۲۴ ساعته سبب رطوبت رسانی به عمیق ترین لایه های پوست می گردد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و از پیری زودرس ممانعت می‌ کند در سه نوع مختلف مخصوص دست، مخصوص بدن و مخصوص صورت عرضه می شود.

کرم مرطوب کننده قوی هیدرازوم فیس دوکس مخصوص صورت و دست مناسب پوست های خشک و حساس

کرم مرطوب کننده قوی هیدرازوم فیس دوکس مخصوص صورت و دست مناسب پوست های خشک و حساس

  • رطوبت رسانی به عمیق ترین لایه های پوست با اثر 24 ساعته
  • حاوی موثرترین کمپلکس مرطوب کننده و آنتی اکسیدان
  • در سه نوع مختلف (مخصوص صورت، دست و بدن)
  • مناسب پوست های خشک، خیلی خشک و حساس
  • هیپوآلرژنیک و دارای PH سازگار با پوست
  • جلوگیری از دفع رطوبت سطحی پوست
  • پیشگیری از پیری زودرس
  • حجم: 75 میل لیتر
موجود نیست !
بررسی محصول

تونر و دلایل استفاده از آن

تونر یک مایع تمیز کننده ملایم برای پوست می باشد که به منظور جوانسازی و تمیز کردن پوست همچنین پاکسازی تعادل ph، کاهش آلودگی های سطح پوست و غیره به کار می‌ رود. از دیگر عوامل مصرف تونر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جمع و سفت شدن منافذ
  • سم زدایی
  • آبرسانی و تغذیه
  • کاهش آکنه

بهترین تونر پوست حساس در ترکیبات خود دارای آنتی اکسیدان ها و مواد آبرسان است. 

تونر پاک کننده پوست خشک کامفورتینگ الارو

تونر نامبرده شفاف کننده و آبرسان پوست های حساس، خشک و نرمال است. خاصیت پاک کنندگی عمیق منافذ پوست را داشته و در تنظیم ph نیز موثر است.

تونر پاک کننده پوست خشک کامفورتینگ الارو

تونر پاک کننده پوست خشک کامفورتینگ الارو

  • مناسب برای: پوست خشک
  • حجم: ٢٠٠ml
  • تنظیم PH پوست
  • آبرسان
  • شفاف کننده پوست
  • حاوی پرو ویتامین B٥
  • پاک کننده عمیق منافذ پوست
  • مناسب پوست‌های نرمال تا خشک و حساس

تونر پاک کننده و مرطوب کننده گلاب دیپ سنس

تونر گلاب دیپ سنس جهت استفاده انواع پوست و پوست های حساس کاربرد داشته در نرم کردن مرطوب کردن و جوان کنندگی پوست نقش دارد.

تونر پاک کننده و مرطوب کننده گلاب دیپ سنس

تونر پاک کننده و مرطوب کننده گلاب دیپ سنس

  • جوان کننده و طراوت بخش
  • محافظ طبیعی پوست
  •  ملایم و آرامش بخش
  • نرم کننده پوست بدون ایجاد حس چربی
  • مرطوب کننده
  • تسکین دهنده
  • ضد حساسیت
  • بسیار سبک
  • با رایحه ی خوش گلاب
  • مناسب انواع پوست حتی پوست بسیار حساس
موجود نیست !
بررسی محصول

ممکن است به دنبال راه حلی باشید که آرایش را بدون هیچ دردسری پاک کند و ردی از آن به جای نگذارد به شما پیشنهاد می کنیم که حتما میسلار واتر را امتحان نمایید. این محصول می تواند آرایش را بدون هیچگونه شستشو پاک کند در بعضی از مواقع پاک کردن آرایش ها سبب مالش شدید پوست می شود که این خود می تواند عامل تحریک کننده پوست محسوب شود. می‌ توان گفت که بهترین میسلار واتر پوست حساس باید ملایم و بدون عطر باشد علاوه بر آن چربی و آلودگی سطح پوست را به راحتی پاک کند. 

میسلار واتر (پاک کننده آرایش) 2 لافارر مناسب پوست های خشک و حساس 250 میلی لیتر

این میسلار واتر برای پاک کردن آرایش چشم و صورت کاربرد داشته همچنین التهاب و قرمزی را برطرف می ‌کند، در رطوبت رسانی و تغذیه پوست نیز نقش دارد.

میسلار واتر (پاک کننده آرایش) 2 لافارر مناسب پوست های خشک و حساس 250 میلی لیتر

میسلار واتر (پاک کننده آرایش) 2 لافارر مناسب پوست های خشک و حساس 250 میلی لیتر

  • مناسب برای پاک کردن آرایش چشم و صورت
  • پاك كردن موثر آرايش
  • تميز كردن عمقي پوست
  • رطوبت رساني و تغذيه پوست
  • رفع التهاب و قرمزي
موجود نیست !
بررسی محصول

محلول پاک کننده میسلار واتر رزالیفت درمالیفت 250 میل

این محلول بدون خشک کردن پوست برای پاک کردن آرایش های غلیظ، در ناحیه چشم، لب و صورت کاربرد دارد، دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال است و در ترکیبات آن الکل به مواد حساسیت زا به کار نرفته است و برای پوست های حساس مناسب است.

محلول پاک کننده میسلار واتر رزالیفت درمالیفت 250 میل 14

محلول پاک کننده میسلار واتر رزالیفت درمالیفت 250 میل

  • پاکسازی ملایم پوست از میکاپ و آلودگی های روزانه
  • بدون خشک کردن پوست با استفاده از فناوری نوین میسل
  • افزایش نرمی و رطوبت رسانی به پوست صورت، دور چشم و لب
  • قابل استفاده برای پاکسازی آرایش غلیظ و ضد آب صورت، لب و چشم
  • بدون ایجاد حس خشکی در پوست
  • دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال
  • کمک به حفظ تنفس پوستی و پاکسازی منافذ
  • فاقد پارابن، رنگ و مواد صابونی
  • پاک کننده آرایش چشم، صورت و لب
  • کمک به کاهش قرمزی و حساسیت پوست
  • حفظ فلور طبیعی پوست به کمک مواد پروپیوتیک
  • فاقد الکل و ترکیبات حساسیت زا
  • مناسب پوست های حساس
موجود نیست !
بررسی محصول

نکات پایانی

از آن‌ جایی که مراقبت از پوست در برابر عوامل خارجی و آسیب های محیطی بسیار مهم است و سهل انگاری در بعضی از موارد مانند: استفاده نکردن ضد آفتاب مناسب پوست و یا پاک نکردن آرایش ها و همچنین قرار گرفتن در معرض عوامل آسیب زا می تواند سبب پیری زودرس و یا بروز جوش و آکنه شود، لذا لازم است که هر فرد با توجه به شناخت پوست خود از محصولات بهداشتی با کیفیت استفاده نماید. همچنین در صورت بروز غیرعادی برخی از عوامل مانند جوش و یا تیرگی و سایر مشکلات مرتبط با پوست می‌ توان به پزشک مراجعه کرد زیرا پوست نقش بسیار حیاتی را در زیبایی ایفا می کند و عدم توجه و رسیدگی به آن می تواند عواقب بدی را به دنبال داشته باشد. 

سوالات متداول

از آنجایی که پوست حساس بیش از انواع دیگر پوست دچار مشکلاتی از قبیل خارش، سوزش جوش و اگزما می شود باید بیش از تلاش برای انتخاب بهترین محصول مراقبتی، نکات کلیدی در روتین مراقبت از پوست حساس را رعایت نمود. در مقاله حاضر به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها