مقالات

معرفی بهترین داروهای غضروف ساز

معرفی بهترین داروهای غضروف ساز 1

دارو های غضروف ساز با دارا بودن ترکیبات موثر، برای سلامت استخوان ها بسیار موثرند. ما برای انجام فعالیت های مختلف روزمره به حرکت نیاز داریم. حرکت مفاصل به وسیله اتصال بین استخوان ها شکل می گیرد و این امکان را برای حرکت ایجاد می کند. مفاصل زانو به دلیل اینکه وزن ما را تحمل می کنند بیش از سایر مفاصل در معرض خطر ساییدگی قرار می گیرند و باید برای رفع این گونه مشکلات از مکمل های غضروف ساز کمک بگیریم.

تغذیه ناسالم، افزایش وزن و حرکات نادرست بدنی از عواملی هستند که سلامت مفاصل را تهدید می کنند. بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن با درد های مفصلی در دوران بزرگسالی مواجه هستند. به همین دلیل باید در دوران جوانی سلامت مفاصل و استخوان های خود را تضمین کنید.

برای رفع مشکلات مفصلی در دوران بزرگسالی و سالمندی دارو های زیادی تولید شده اند که می توانید امروزه آن ها را مطابق با دستور پزشک دریافت نمایید. بسیاری از این دارو ها در برند های مختلف ایرانی، آمریکایی و آلمانی از داروخانه آنلاین داروتیم قابل تهیه هستند.

فواید قرص غضروف ساز

بسیاری از افراد ممکن است غضروف هایشان تحلیل رود به همین خاطر توصیه می کنیم از دارو های غضروف ساز استفاده کنید زیرا این دارو ها دارای ترکیبات اصلی هستند که در غضروف های ما وجود دارد و سلامت آن را باز می گردانند. نحوه عملکرد دارو های غضروف ساز به این صورت است که به دلیل دارا بودن چهار ترکیب اصلی مفاصل را باز سازی می کنند و از تحلیل غضروف ها پیشگیری می نمایند. کاهش درد، بازسازی غضروف ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری های دیگر از جمله فواید دیگر این مکمل ها است. در ادامه به معرفی این چهار ترکیب اصلی می پردازیم.

گلوکزآمین

این ماده درد های مفاصل و استخوان ها را کاهش می دهد و برای درمان درد استئوآرتریت کاربرد دارد. به عنوان یک ماده طبیعی در بدن وجود دارد و از قند طبیعی بدن تشکیل شده است. این ماده وظیفه دارد تا از درد و التهاب بکاهد و از ساییدگی مفصل جلوگیری کند. فعالیت های سنگین و دیابت از جمله عواملی هستند که به مفاصل فشار وارد می کنند. گلوکز آمین مفصل ها را لغزنده می نماید تا از سایش استخوان ها جلوگیری کند همچنین این ماده دارای اثر ضد التهابی است و به ترمیم غضروف ها کمک شایانی می نماید.

گلوکز آمین دارای انواع مختلفی از جمله ان-استیل گلوکز امین، گلوکزامین سولفات و گلوکزامین هیدروکلراید است. در اکثر مکمل ها گلوکزامین هیدروکلراید به کار می رود زیرا دارای خاصیت ضد التهابی است و روماتیسم و مفاصل را درمان می کند. بر اساس مطالعات سولفات گلوکزامین علائم ناشی از روماتیسم را بهبود می دهد. البته به این نکته توجه کنید که سولفات گلوکزامین جایگزین مناسب تری به جای گلوکزامین هیدروکلراید است. استفاده از گلوکزامین در مدت زمان طولانی نتایج خوبی را به دنبال دارد و از علائم آرتروز می کاهد.

براساس مطالعات انجام شده با مصرف گلوکزامین می توانید مانع افزایش علائم آرتروز شوید و تا حدودی از علائم آن پیشگیری نمایید. قرص ایزومکس ویتابیوتیکس یکی از مکمل های حاوی گلوکزامین است. روش مصرف این قرص به این صورت است که باید روزانه 1500 میلی گرم افراد بزرگسال از آن مصرف کنند. البته این نکته را فراموش نکنید که باید در طول روز در کنار وعده های غذایی خود از این قرص استفاده کنید تا معده تان آسیب نبیند.

معرفی بهترین داروهای غضروف ساز 3

کندروتین

یکی دیگر از ترکیبات شگفت انگیز مکمل های غضروف ساز، کندروتین است که همانند گلوکزآمین از تجزیه غضروف ها توسط آرتروز و روماتیسم جلوگیری می کند. بر اساس مطالعات این ماده می تواند از درد ناشی از آرتروز بکاهد و به درمان روماتیسم کمک کند. کندروتین سلامت مفاصل را تضمین می کند و از ساییدگی آن ها جلوگیری می نماید. اکثر مردم دنیا از کندرویتین استفاده می کنند و براساس گزارشات با مصرف این ماده درد زانو های افراد مبتلا به آرتروز 20 درصد کاهش یافته است. بر اساس دستور پزشک باید روزانه 400 تا 800 میلی گرم از این ماده مصرف کنید. این ماده به صورت قرص، شربت و حتی مکمل در داروخانه ها قابل عرضه است.

اس آدنوزیل ال متیونین (SAMe)

از دیگر ترکیبات مهم مکمل های غضروف ساز، اس آدنوزیل ال متیونین است که دارای فواید بسیار برای سیستم ایمنی بدن است. این ترکیب عملکرد مغز را بهبود می دهد و از علائم افسردگی می کاهد. متیونین در بدن شما به خصوص در کبد  وجود دارد. این ماده به عنوان یک آمینو اسید طبیعی دارای مزایای بسیاری است. کمک به تولید و ترمیم غضروف ها از جمله مزایای این ماده در بدن است که دارای اهمیت بسیاری برای سیستم ایمنی بدن است. به همین دلیل  در قرص های غضروف ساز برای استخوان ها از این ماده استفاده شده است. روش مصرف این مکمل بر اساس دستور پزشک این گونه است که بزرگسالان باید روزانه 200 تا 400 میلی گرم از آن استفاده کنند.

متیل سولفونیل متان (MSM)

متیل سولفونیل متان ماده رایج دیگری است که در مکمل‌هایی که گفته می‌شود به کاهش درد مفاصل کمک می‌کنند، استفاده می‌شود. MSM باعث کاهش درد و بهبود عملکرد مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می‌شود. دوزهای معمول MSM از 1500 تا 6000 گرم در روز است که گاهی اوقات به دو دوز تقسیم می‌شود. قرص جوینت ساپورت ویتالی تون حاوی این ماده است که در معرفی داروی های غضروف ساز جزو بهترین ها به حساب می آید.

معرفی بهترین داروهای غضروف ساز 5

معرفی بهترین مکمل غضروف ساز

مکمل های غضروف ساز با توجه به نقش های گوناگونی که دارند دارای انواع متفاوتی نیز هستند. شما باید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کنید. این قرص ها دارای ترکیبات متنوعی نیز اعم از کلسیم، ویتامین D، گلوکزآمین و کلاژن هستند. این ترکیبات تاثیر فراوانی بر سلامت مفاصل می گذارد و از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری می کند. شما می توانید با استفاده از مکمل های حاوی این ترکیبات درد های مفصلی خود را تسکین دهید. کمک به دیسک کمر خارجی و جلوگیری از تخریب غضروف‌ها، بروز آرتروز و بهبود دیگر مشکلات مفصلی از مزایای مصرف قرص های غضروف ساز است.

قرص کلترکس پلاس هلث برست

این قرص به عنوان بهترین مکمل غضروف ساز شناخته شده است. در این قرص سه ترکیب حیاتی برای ساخت غضروف و حفظ سلامت استخوان ها وجود دارد. کلسیم، منیزیم و زینک از جمله این سه ترکیب موثر و ضروری هستند. این ترکیبات از عناصر اصلی تشکیل ‌دهنده بافت پیوندی و غضروف‌های بدن میباشند.

این قرص در مقایسه با سایر قرص های ساییدگی زانو دارای قیمت مطلوب تری است و تفاوت خاصی با دیگر برند های خارجی ندارد. افزایش انعطاف ‌پذیری و کاهش سختی مفاصل، تسکین درد و التهاب مفاصل از جمله مزایای قرص کلترکس پلاس هلث برست است. این قرص مفاصل آسیب ‌دیده حاصل از استئو آرتریت و آرتریت را درمان می کند. این محصول با توجه به ترکیباتی که دارد یک مکمل قوی و بسیار موثر در بهبود عملکرد مفاصل در میان سالی است.

معرفی بهترین داروهای غضروف ساز 7

کپسول کورکومکس هلث اید

کپسول کورکومکس هلث اید وظیفه غضروف سازی را بر عهده دارد. مواد موجود در این محصول بسیار مرغوب و برای افزایش سلامت استخوان ها کارآمد است. استفاده از قرص کورکومکس به عملکرد مفاصل کمک می کند و از ساییدگی آن ها پیشگیری می نماید.

گلوکزامین از جمله ترکیباتی است که در این مکمل غضروف ساز وجود دارد. گلوکزامین به عنوان یک قند آمینه ای وظیفه تولید در غضروف مفاصل را بر عهده دارد. کندروتین از دیگر ترکیبات این قرص است که در مایع بین مفصلی (سینوویال) قرار دارد که نرم کردن، ضربه‌ گیری و حفظ لغزندگی مفاصل از جمله وظایف این ماده است.

معرفی بهترین داروهای غضروف ساز 9

کپسول فست ران او پی دی فارما

یکی از بهترین کپسول های غضروف ساز ساخت ایران، فست ران او پی دی فارما است که جزء برترین مکمل‌های غضروف ساز ایرانی محسوب می شود. آووکادو و سویا از جمله ترکیبات گیاهی این کپسول است. افزایش انعطاف پذیری غضروف‌ها، کاهش درد ناشی از ابتلا به آرتروز، بهبود حرکت و عملکرد مفاصل و جلوگیری از تخریب غضروف از جمله مزایای استفاده از کپسول فست ران است. استفاده از این کپسول برای افرادی که مشکل غضروف سازی و تخریب غضروف دارند، مجاز است. روش مصرف این کپسول به این صورت است که برای نتیجه بهتر مطابق با دستور پزشک روزانه یک عدد به همراه غذا میل کنید. به این نکته توجه کنید که جهت تأثیر گذاری بیشتر این مکمل غضروف ساز حداقل طی دوره سه ماهه مصرف این کپسول باید ادامه داشته باشد.

معرفی بهترین داروهای غضروف ساز 11

قرص فلکس اویت آپوویتال

قرص فلکس اویت ساخت کشور آلمان یک قرص موثر در بهبود عملکرد طبیعی غضروف، استخوان و عضلات بدن، حفظ سلامت غضروف و کاهش درد مفاصل است. کاهش درد مفاصل، جلوگیری از تخریب غضروف و پوسیدگی آن از جمله مزایای مصرف این قرص است. این محصول یکی از بهترین قرص ها برای درمان ساییدگی زانو است. طی مدت سه ماه با مصرف روزانه دو عدد از این مکمل می توانید شاهد تاثیر موثر آن بر سلامت خود باشید. این محصول نیز در خصوص پیشگیری از پوکی استخوان نیز مفید است. فلکس اویت آپوویتال به عنوان یکی از قویترین داروهای غضروف ساز نیز شناخته می شود.

معرفی بهترین داروهای غضروف ساز 13

قرص غضروف ساز را کی بخوریم؟

اینکه چه زمانی از قرص های غضروف ساز استفاده کنیم از سوالات پر تکراری است که اکثر افراد به دنبال جواب آن هستند. برای تقویت مفاصل بهتر است بعد از سن سی سالگی از مکمل های تقویتی برای غضروف ها استفاده کنید. با افزایش سن خطر فرسودگی استخوان ها در زنان و مردان افزایش پیدا می کند. هرچند می توانید با مصرف کلسیم و سایر مواد معدنی در رژیم غذایی خود بسیاری از بیماری ها و مشکلات مفصلی خود را بر طرف نمایید.

بهترین زمان برای مصرف داروی غضروف ساز به هنگام شب است. قبل از خوابیدن مصرف کلسیم به جذب بهتر آن در بدن کمک می کند. جذب بهتر کلسیم سبب رفع نرمی غضروف ها و حفظ سلامت استخوان ها است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها