مقالات

فواید قرص جوشان ویتامین سی (C)

فواید قرص جوشان ویتامین سی (C) 1

ممکن است با شنیدن نام ویتامین C اولین چیزی که به ذهنتان بیاید، سرماخوردگی و استفاده از این ویتامین برای بهبودی آن باشد و احتمالا حدس میزنید که چون این ویتامین در درمان سرماخوردگی مفید واقع شده است، می تواند این بار هم کاندیدای درمانی خوبی برای درمان و بهبودی و حتی پیشگیری از کووید_19 باشد. جالب توجه است با شیوع پاندمی کرونا اخبار ضد و نقیضی در مورد تاثیر این ویتامین در سراسر جهان مطرح شد. با این وجود سوال اینجاست که در ميان انبوهی از این اخبار، در آخر اثر ويتامين سی در اين بيماری به چه شكل است؟ اولین پاسخ قرص جوشان ویتامین سی است.

ممکن است با شنیدن نام ویتامین ث اولین چیزی که به ذهنتان بیاید، سرماخوردگی و استفاده از این ویتامین برای بهبودی آن باشد و احتمالا حدس میزنید که چون این ویتامین در درمان سرماخوردگی مفید واقع شده است، می تواند این بار هم کاندیدای درمانی خوبی برای درمان و بهبودی و حتی پیشگیری از کووید_19 باشد. جالب توجه است با شیوع پاندمی کرونا اخبار ضد و نقیضی در مورد تاثیر این ویتامین در سراسر جهان مطرح شد. در آخر تاثیر ویتامین سی در دوران کرونا بسیار مهم و چشمگیر است.

در سال 1970 محققان فهميدند كه ويتامين سی ميتواند از وقوع سرماخوردگی جلوگيری كند و علائم آن را كاهش دهد، اين موضوع باعث تغيير نوع نگرش جهان نسبت به ويتامين C و بيماريهای عفونی شد؛ تا جايی كه به اين نتيجه رسيدند كه افزایش دوز روزانه ویتامین C می تواند به بدن کمک کند تا در هنگام مواجهه با عفونت تنفسی، یک واکنش ایمنی قوی داشته باشد.  

از طرف ديگر، آنها به اهمیت نقش ويتامين ث در تقویت سیستم ایمنی در برابر عفونتهای ويروسی پی بردند و حتی فهميدند كه ويتامين سی در دوزهای بالا می تواند اثر ضد ويروسی داشته باشد. سابقه ی عملكردی اين ويتامين باعث شد كه اولين قدم ها در پی كشف اثر ویتامین سی روی ويروس كوويد _19 برداشته شود و نتايج اميدواركننده ای در اين زمينه حاصل شود. قرص جوشان ویتامین سی نیز جزو محبوب ترین نوع ویتامین ث در بازار می باشد که هم برای کودکان و هم بزرگسالان قابل استفاده است و برای بهبود و پیشگیری از کرونا بسیار موثر است که در ادامه چند مورد از فواید قرص جوشان ویتامین c را ذکر می کنیم.

فواید قرص جوشان ویتامین سی

  • کمک با ساخت کلاژن
  • بهبود بافت پوست و مو
  • کاهش موخوره و شوره سر
  • تقویت سیستم ایمنی
  • افزایش تراکم استخوان
  • کمک به مبارزه با عوامل عفونی
  • افزایش جذب آهن
  • کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی
  • کمک به دفع سموم در افراد سیگاری و الکلی
  • کمک به کاهش اختلالات گوارشی
  • افزایش انرژی بدن

کمبود ویتامین سی:

نرم شدن لثه ها، خونریزی های پوستی، ضعیف شدن مویرگ ها، تخریب کلاژن، کم خونی یا آنمی و نیز کاهش روند بهبود زخم ها، پیری زودرس، نارسائی تیروئیدی و کاهش مقاومت به عفونت ها ازعلائم کمبود ویتامین سی است. تقویت تأثیر منفی مواد سمی و داروها و نیز مواد آلاینده محیطی در بدن نیز ممکن است در اثر کمبود ویتامین سی بروز کند.

قرص جوشان ویتامین سی

در صورتیکه کمبود ویتامین C خفیف باشد، علایم دیگری چون ضعف، خستگی، بی اشتهایی، درد عضلانی و افزایش حساسیت نسبت به عفونت ها بروز می کند. در صورتیکه کمبود ویتامین سی بصورت مزمن در بیاید، منجر به بیماری اسکوروی می گردد. علائم این بیماری عبارتند از: خون ریزی های مکرر، ریزش مو و دندانها، درد مفاصل و تورم ناشی از ضعیف شدن رگ های خونی، بافت پیوندی و استخوان که این بافت ها حاوی کلاژن هستند. اسکوروی در کشورهای توسعه یافته به ندرت دیده می شود، چون می توان با مصرف ۱۰ میلی گرم در روز از ویتامین C از بروز آن جلوگیری نمود.

نقش قرص جوشان ویتامین سی در سلامت پوست

یکی از مهمترین ترکیبات موجود در داروهای مؤثر در سلامت پوست، ویتامین سی می باشد. این ویتامین موجب مرطوب نمودن پوست و تحریک رشد کلاژن در آن گردد. همچنین به پوست لطافت بخشیده و در از بین بردن چین و چروک آن نیز مؤثر است. همانگونه که می دانیم، کلاژن موجب ساختار و قدرت بخشیدن به پوست می گردد. با افزایش سن، بطور طبیعی سنتز کلاژن در پوست کاهش یافته و موجب ظاهر شدن چین و چروک می گردد، لذا تحریک تولید کلاژن توسط ویتامین C این فرایند را تا حدودی کند می کند. ویتامین سی در پوست بعنوان آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. زمانیکه پوست در معرض اشعه ماورای بنفش آفتاب قرار می گیرد، رادیکال های آزاد تشکیل شده و به آن آسیب رسانده و می توانند حتی باعث ایجاد سرطان در پوست گردند.

 بهترین زمان خوردن قرص جوشان ویتامین C

مولتی ویتامین ها زمانی می توانند روی سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار باشند، که در بهترین زمان در طول روز استفاده شوند. البته جنسیت، سن و … هم بی تاثیر نیست. توجه داشته باشید که این ویتامین به دلیل این که جزء ضروری ترین و مهم ترین ویتامین است، باید به صورت کامل در طول روز استفاده شود.

بهترین زمان برای خوردن ویتامین ث بعد از هر وعده غذایی می باشد. شما می توانید بعد از صرف ناهار و شام از این مکمل غذایی و ویتامین ها برای تقویت و تامین انرژی مورد نظر خود در طول روز استفاده کنید. اگر می خواهید تاثیرگذاری این ویتامین را در جذب و هضم بهتر ببینید، به شما توصیه می کنیم، آن را همراه با غذا مصرف کنید.

در آخر

همانطور که متوجه شده اید این قرص ها به ارتقا سلامتی کمک می کنند. بهتر است بدانید که این قرص ها معمولا برای تقویت سیستم ایمنی بدنمورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان سلامتی به این موضوع اشاره می‌کنند که برای حفظ سلامتی در مواقع بحران می‎توانید استفاده از این قرصها را شروع کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها